آموزش آموزش کامپیوتر رایگان

آموزش کامل کامپیوتر

 عزیزان برای ارسالنظر حتما در قسمت سمت چپ نظر دهید.

باتشکّر

 

نویسنده: تارا شنتیایی ׀ تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:مهم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هدف و انگیزه از کجا می آید؟

از احتیاجات ما. اگر احتیاجاتمان را برآورده کنیم لذت بخش است و اگر به آنها توجهی نکنیم و برآورده شان نسازیم دردآور است در نتیجه همین احتیاجات در ما انگیزه motivation ایجاد می کند و ما را به حرکت وامی دارد.

از نظر علمی آن چیزی که انگیزه و هدف را مشخص می کند احتیاج است.

اشکالاتی که در برانگیخته شدن انگیزه و هدف وجود دارند عبارتند از:

1-    برخی از ما توانایی تشخیص احتیاجات خودمان (چه فیزیکی و چه روانی) را نداریم.

2-    گاهی هم احتیاجات ما را خانواده برآورده کرده اند و یا ما با ذهنیتی که داریم به کم قناعت کرده ایم و فکر می کنیم که اینجوری راحت تر هستیم. به عنوان مثال، من در خانه بنشینم بالاخره پدرم پولی دارد؛ غذایی در خانه درست می شود و در کنارش تلویزیون هم تماشا می کنم و نیازی هم ندارم خودم را به زحمت بیاندازم.

در اینجا شخص دایرۀ احتیاجات خودش را می بندد. و درد آن احتیاجات و نیازها را به کسی دیگری واگذار می کند چرا که سیستم خانوادگی من چنین امکاناتی را برای من فراهم کرده است و من از آنها به راحتی می توانم استفاده کنم.

روزی که ما نیازهای فیزیکی و روانی و اجتماعی را به صحنه ذهنمان نمی آوریم و به آنها توجه نمی کنیم و جایگاه اول یا دوم را برای آنها قائل نمی شویم؛ در عوض، بحث ها و کارهای بی مورد می کنیم فقط خود و یا دیگران را به هم می زنیم. باید توجه داشت که بحث و کارهای بی مورد بهانه هایی بیش نیستند و همه نشان از گم و گیجی خودمان است و این گم و گیجی در داخل ذهن پر از مفاهیمی می شوند  که به ما در زندگی اصلأ جهت و هدف نمی دهند.  

مهم این است که به خودمان بگوییم که ما به عنوان یک موجود به عنوان واقعیت علمی یک سری نیازهایی را داریم که باید آنها را برآورده کنیم. چرا؟ برای اینکه درد نرسیدن به این نیازها آزار دهنده است در حالیکه درد رفتن به دنبال برآوردن آنها ای بسا یک دهم یا یک صدم باشد. پس صلاح من این است به جای اینکه رنج 10 را ببرم درد و رنج یک را ببرم تا بتوانم نیازهایم را برآورده کنم.   

نویسنده: تارا شنتیایی ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:دکتر هولاکویی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چگونه می توان به مطالعه علاقمند شد؟

والدین باید کودکانشان را کتاب خوان کنند نه درسخوان؛ چون برای درس یک باید است و یک اجبار و یک عواقب بد و منفی در نخواندن درس و مثل هر کاری انسان آن را در حدی انجام می دهد که باید است و معمولأ هم درصدی از این ور و آن ور آن می زند و تبدیل به آدمی می شود که مدام با میانبر زدن کوشش می کند به هدفش برسد و از راه درست و دقیق خودش هم آن را انجام نمی دهد.

در نتیجه در محیط کار هم ممکن است با آدمهایی روبرو شویم که مقامات یا عنوانهایی را دارند اما سواد و محتوا ندارند.

برای موفقیت می بایست پایه های لازم در هر رشته ای که علاقمند هستیم و می خواهیم کار کنیم را نه تنها باید به قدری عمیق و دقیق بدانیم بلکه باید آن را حفظ شویم. مهم ترین حسن دانستن عمیق و دقیق و وسیع مطالب در این است که اشتباه نمی کنیم و یا درصد اشتباه کم می شود. اشتباه و ندانم کاری در جایی به وجود می آید که مبانی و پایه ها را نشناسیم.

وقتی به انسان نگاه می کنید با دو واقعیت روبرو می شوید:

1-    کنجکاوی انسان برای دانستن یک نیروی بسیار قوی و نیرومند و فوق العاده است یعنی کودک انسانی می خواهد بداند و میلش به کنجکاوی است. درک و فهم انسان باور نکردنی است. نگاهی که با سرعت حرکت می کند و سری که با سرعت می چرخد به سمتی که توجه اش را جلب می کند. کودک همین قدر که راه افتاد می خواهد که به همه چیز دسترسی پیدا کند و بفهمد و سر از جهان در بیاورد. وقتی هم که رهایش بکنید اگر نگران و وحشت زده نباشد (که غالب اوقات بچه ها نیستند) می رود؛ به همین جهت است که بچه ها می توانند گم بشوند. برای اینکه می خواهند بفهمند آن پشت چه خبر است.

این میل از یک طرف در انسان هست و اگر والدین و محیط آموزشی آن را تشدید و تقویت کنند این میل به دانایی در دنیای امروز به مطالعه تبدیل می شود. 

2-    عشق بین دو نفر زمانی پیدا می شود که مبتنی بر آگاهی است. یعنی دو نفر وقتی می توانند عاشق هم بشوند که همدیگر را بشناسند. اوج احساسات و عواطف انسانی هم نتیجه دانایی و آگاهی است. یعنی، دانایی و آگاهی تنها موجب توانایی از جهت انجام کارها نمی شود که در جهان طبیعت و فیزیکی و مادی نقشی داشته باشد بلکه در جهان احساسات و عواطف هم این میل به دانایی در خصوص دیگری و رابطه است که انسان را به بالاترین مرحلۀ احساسی که عشق است می رساند.

روزی که آدمها را درسخوان بار می آوریم اولأ تا آنجایی که ممکن است از خواندن می گریزند؛ دومأ این درس خواندن را با درد و رنج انجام می دهند.

این موارد سبب می شوند که مطالعه در وجود کودکان مان کاشته بشوند، البته با این شرط که بچه ها مشکل کمبود توجه و تمرکز نداشته باشند: 

1-    کودکان ببینند که پدر و مادر درگیر مطالعه هستند.

2-    بعد از سه سالگی بردن هفته ای یک دفعه به کتابفروشی و ماهی یک دفعه به کتابخانه ضروری است. دیدن آن همه کتاب و خرید آن برای کودکان و دیدن سکوت کتابخانه تصویر فوق العاده ای را در ذهن کودکان ایجاد می کند.

3-    شبها برای کودکان کتاب بخوانند یا حتی کودک دربغل و کتاب در دست آن را بخوانند و ورق بزنند طوری که خود بچه هم چشمش به کتاب بیافتد.

4-    کتابها باید متناسب با سن کودک باشد. تناسب این کتابها سبب عشق به مطالعه می شود.

5-    خواندن بیوگرافی بزرگان برای نوجوانان فوق العاده باارزش است برای اینکه به زندگی شان جهت و هدف می دهد.

در آغاز مهم خواندن است و بعد خواندن خوب است. به همین جهت است که می گویند در کودکی باید خواندن یاد گرفت و در جوانی باید خواند تا یاد گرفت.

همانطور که گفته شد خواندن اگر با تشویق پدر و مادر همراه باشد و دادن پاداش در این زمینه انگیزه مطالعه را قوی می کند. بهتر است از کودک بخواهیم در مورد کتاب یا خلاصه ای از کتاب در بین جمع حرف بزند. همین که کودک در مورد مسئله ای که خوانده در جمع بتواند حرف بزند و به سؤالات در مورد اطلاعاتی که دارد جواب بدهد انگیزه و میل کودک به کتابخوانی را باز بیشتر می کند. و همین طور بهتر است آنچه را که خوانده برای کودکان هم سن و سال خودش تعریف بکند.

کتاب را باید به عنوان یک دوست خوب نه تنها برای دانایی و توانایی بلکه برای پر کردن اوقات خالی و وسعت نظر فراهم کرد.

خواندن کتاب و بعد تماشای فیلمی که از آن کتاب درست شده است یا برعکس جالب خواهد بود.

برای کتاب خواندن کودکان تحمیل، وادار کردن، تلویزیون را قطع کردن و ... اصلأ فایده ای ندارد.

نویسنده: تارا شنتیایی ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:دکتر هولاکویی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هدف

در چارچوب كمي دقيقتر شايد بتوان گفت كه انسان موجوديست كه گرچه با آرزو  آغاز مي كند ولي به آرزوها و خواسته هایش نمي رسد. انسان موجوديست كه در جهان محدود و مقيد به هدفهاي خودش مي رسد و مقصود از هدفها اين است كه من و شما در حالي که می دانيم كجا هستيم، مي دانيم از چه راهي بايد برويم تا به هدف مشخص و معيني برسيم. به بيان ديگر هدف قرار است تعريف و تعیین بشود؛ هدف قراراست تمام پارامترهاي خودش را از زمان و مكان گرفته يا هر چه محتواي آن هست را داشته باشد.

بنابراين ما در زندگی ممکن است که به هدف هایمان برسیم ولی نه به آرزوها و نه به خواسته هایمان. جهان منتظر اين نيست كه من و شما انتظار و توقعي داشته باشيم تا آن را برآورده كند. جهان به خاطر خواسته های ما قانون و مقررات خودش را هرگز دگرگون نكرده ولي به ما اجازه داده كه اگر آنچه را كه مي خواهيم و آرزو مي كنيم را به صورت هدفي در بيآوريم و با تعريف مشخص و معين و بدون تردید بدانیم که كجا هست. منظور از مشخص و معین بودن درست مثل اينكه بگوییم در آخر امسال مايل هستم پنج هزار دلار يا پنج ميليون تومان پول در حساب بانكي داشته باشم. پس، زماني كه هدف را مشخص مي كنيم احتمال رسيدن به آن هست.

براي رسيدن به هدف احتياج به نقشه و بعد از آن طرح plan داريم، يعنی، يكي از دو راه را می پذيريم و انتخاب مي كنيم و تصميم مي گيريم كه براي رسيدن به هدف مان آن را انتخاب و در آن مسیر قدم برداریم. وقتي كه در طرح مان وقت و زمان را بگنجانیم یعنی، نقشه و طرح و برنامه مان را داشته باشیم اصطلاحأ استراتژی را معین کرده ایم. استراتژي زمانی به وجود می آید که برای رسیدن به هدفم نقشه ای داشته باشم و در آن یکی یا دو تا را به عنوان طرح و برنامه برمی گزینم و زمان آغاز کار را هم تعیین می کنم.

این من هستم که باید آغاز کنم. بسياري از متخصصين معتقدند كه اين آغاز بايد همان لحظه تصميم گيري باشد؛ نه اینکه از دوشنبه یا ماه آینده چنین می کنم. هر زمانی که هدف مشخص شود استراتژی آن هم مشخص می شود و باید همان موقع آغاز به کار کرد. قدمهایی که برداشته می شوند باید تداوم و استمرار داشته باشند.

ما تنها نمی توانیم که آغاز گر باید پایان دهندۀ خوبی هم در کارها باشیم. وقتی به واقعیت جهان نگاه می کنیم می بینیم که جهان از آن کسانی است که با تداوم و استمرار به آنجایی که رسیده اند که مایل بودند. به عنوان مثال، بسيارند مردماني كه می خواهند از یک شهر به شهر دیگر بروند اما از آنجايي كه پنج مايل رفتند و بر گشتند و سه ماه ديگر باز دو مرتبه بيست مايل ديگر رفتند و بر گشتنند و اي بسا دو ماه بعدش ده مايل ديگه رفتند و بر گشتند. ممكن است كه هزار يا هزاران مايل رفته باشند ولي هرگز به اونجا نرسيدند، فقط كساني به هدف خودشان رسیده اند كه تداوم و استمرار را داشته اند؛ يعني اين صد كيلومتر يا صد مايل رو آغاز كردند و به پایان رساندند. به همين جهت هست كه موضوع مهم در رسيدن به هدف ها، آغاز و انجام و پايان كار هستدر بسياري از مواقع زمانی که آمادگی یا انگیزه برای رسیدن به هدف و تحقق آن نداریم آغاز گري يك اشتباه بزرگ است. به همين جهت هست كه اگر به مردمان موفق و برنده دنيا نگاه كنيد مي بينيد اين افراد كساني بودند كه آغاز كردند و كار را به آخر رساندند.

در خصوص اندوختن و داشتن ثروت مطالعات نشان می دهد که افرادی که کاری را شروع می کنند (اگر آن کار خوب باشد) هرگز به خاطر کار بهتر آن کار خوب را رها نمی کنند. یعنی وقتی انتخاب خوبی کردیم و دیدیم که این انتخاب خوب پیش می رود و ازعهدۀ حل مشکلات و مسائل آن برمی آییم و متوجه می شویم که تحقق هدف ما در این راه ممکن است بسیار روشن است که آن را تا آخر ادامه می دهیم و به هیچ وجه به خاطر اینکه کار بهتری پیدا شده است آن را رها نمی کنیم. از این شاخه به آن شاخه  پریدن از مشکلات بسیاری از مردم هست.   

بنابراين توصيه و پيشنهادي كه در اين زمينه و در اينگونه موارد مي كنند اين است كه اگر كار خوبي را در مقابل داريد آن را به آخر برسانید چون فرصتها و امكانات بعدي حتما براي شما فراهم خواهد آمد و دليلي ندارد كه تصور كنيد كه فرصتي از دست مي رود. البته بسيار روشن هست كه اگر من و شما در زندگی شرايطي را به وجود بيآوریم و وضعيتي را داشته باشيم كه كاري را كه آغاز كرديم با مسايل و مشكلات بد و نامناسب روبرو شود بسيار طبيعي هست كه در چنين وضعيتي و اوضاعي حتما بايد كار را متوقف كرد. و نباید با بازي و لجبازي بر سر تصميم خودمان بمانيم.

بنابراين اگر واقعا آرزو و خواسته ای داريد آن را به هدف تبدیل کنید، استراتژي آن را يعني نقشه و طرح و برنامه را مشخص كنيد و بعدأ با تمام نيرو آن را به آخر برسانید و بعد از به پایان دادن آن سراغ کار دیگر بروید كه اين دليل اصلي و اساسي موفقيت است.

نویسنده: تارا شنتیایی ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:دکتر هولاکویی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 ماده:هر چیزی که جرم و یا حجم داشته باشد ماده است.

جرم هر جسم مقدار ماده ی تشکیل دهنده ی آن است که با ترازو اندازه گیری میشود.واحد جرم کیلوگرم(kg)است.

جرم هرماده به تعداد ذرات آن و جرم هریک از ذرات بستگی دارد.

ماده با خاصیت ههایی که دارد شناسایی میشودمانندرنگ،بو،مزه،جنس و...

مواد از ذرات بسیار کوچکی به نام اتم ساخته شده اند،اتم ها میتوانند به هم متصّل شوند و مولکول ها را بسازند.

مولکول ها کوچک ترین واحد سازنده ی بیش تر مواد هستند که تمام خاصیّت های آن ماده را دارند.

مواد مختلف به علّت تفاوت درنوع،تعدادوطرز قرارگیری ذرّات سازنده،خاصیّت های متفاوتی دارند.

تفاوت در سه حالت ماده به علت تفاوت در جنبش ذرّات و نیروی ربایش بین ذرات سازنده ی مواد است.

جنبش ذرات:

جامد:ارتعاشی(نوسانی)

مایع:ارتعاشی و انتقالی

گاز:ارتعاشی،انتقالی و چرخشی

ربایش یعنی نیروی جاذبه بین ذرّات سازنده

ربایش:چسبندگیو پیوستگی

عنصر:اگر اتم های سازنده ی یک ماده یکسان باشد آن ماده عنصر است.

ترکیب:موادی که ذرات سازنده ی آن ها بیش از یک نوع باشد آن ماده ترکیب است.

 

نویسنده: تارا شنتیایی ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:علوم پنجم دبستان درس اول, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نام:

نام خانوادگی:

تاریخ تولد:

جنسیت:

از چه طریق با ما آشنا شدید؟

سطح دانستن مطالب کامپیوتری شما به چه صورت است؟

**********************************************************

لطفا این را در برنامه ی واژه پرداز یا هر چیزی برای ثبت نام پاسخ دهید سپس به ایمیل:aziziraha@gmail.comبفرستید.

متشکرم

مدیریت آموزش کامپیوتر

 

نویسنده: تارا شنتیایی ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:ثبت نام برای کامپیوتر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

علوم پنجم دبستان درس ششم:

در بیش تر مناطق،سطح زمین با خاک پوشیده شده است.

خاک ترکیبی از مواد آلی و تکّه سنگ های تخریب شده است.

مواد آلی خاک شامل بقایای گیاهان،جانوران و سایر موجودات زنده و مرده است.

خاک در اثر خر شدن سنگ ها در طول سالیان دراز درست می شود.

راه های تشکیل خاک:

1-انبساط و انقباض سنگ ها در طول شبانه روز

2-رشد ریشه ی گیاهان

3-فعالیت جانداران خاکی که در خاک زندگی می کنند.

4-بارش باران های اسیدی

5-یخ بستن آب در شکاف سنگ ها

اگر خاک وجود نداشت زندگی انسان ها و بسیاری از موجودات غیر ممکن مشد چون خاک برای رشد غلاّت،میوه و بقیّه ی گیاهان لازم و ضروری است.

وقتی گیا هان خشک شده و جانوران میمیرند،اجزای بدن آن ها به کمک جانداران ذره بینی موجود در خاک تجزیه می شود و شکل اولیه ی خود را از دست می دهندّکه در طی این فرایندگیاخاک(هوموس یا خاکبرگ)تشکیل می شود که رنگ تیره ای را دارد.

خاک رو به علت داشتن گیاخاک بیش تر مهم تر از خاک زیر است.

گیاخاک منبع اصلی نیتروژن لازم برای رشد گیاه است.

مقدار گیاخاک در خاک های مزارع بیش تر ولی در کنار جادّه بسیار کم است.

خاک کشاورزی از ذرات ماسه،رس،گیاخاک(کود گیاهی)وکود حیوانی تشکیل شده است.

خاک حاصل خیز:

خاکی را که سبب رشد بیش تر گیاه می شود،خاک حاصل خیز می گوییم.

حاصل خیزی خاک یعنی میزان توانایی آن در پرورش گیاه.

فرسایش خاک:

ضعیف شدن خاک و یا از بین رفتن خاک را در عوامل مختلف فرسایش خاک می گوییم.

عوامل موثر در فرسایش خاک:

عوامل طبیعی مانندبادوطوفان،آب های جاریوباران،زلزله و...

شخم نامناسب:در زمین های شیب دار اگر جهت شخم زدن با جهت شیب زمین یکسان باشد،در مواقع بارندگی و آبیاری هر کدام از شیارهای شخم زده مثل یک رود عمل می کند که سبب از بین رفتن خاک میشود.

از بین بردن پوشش گیاهی:ریشه ی گیاهان باعث می شود که ذرات خاک به هم بچسبند،برگ های گیاهان هم در هنگام بارندگی جلوی ضربات باران را گرفته با این ترتیب از فرسایش خاک در مواقعوزیدن باد وبارندگی جلوگیری می کند.

آبیاری نامناسب:در مناطقی کهآب،راهی برای خروج ندارد ویا مناطقی که تبخیر زیاد است.

با تبخیر آب،نمکو مواد محلول آب،در سطح خاک باقی می ماند که در اصطلاح به آن شوره گفته می شودو زمینی که شوره بزند دیگر قابل کشاورزی نیست.

 

 

نویسنده: تارا شنتیایی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:آزمون درس ششم پایه ی پنجم علوم,آموزش درس شش علوم پایه ی پنجم دبستان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 عرض سلام و خسته نباشید،

این وبلاک به هدف کامل آموزش دروس گام به گام میباشد.

این وبلاگ آزمون هایی را انتخاب میکند و هرکه برنده شود و بالاترین نمره را در 4 آزمون بگیرد حتما جایزه هایی ماننددادن یک وبلاگ به او و..... صورت میگیرد.

باتشکر

نویسنده: تارا شنتیایی ׀ تاریخ: شنبه 6 خرداد 1391برچسب:آموزش,آزمون ها,کلاس ششم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , tshant.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com